Wednesday 27 November 2013

Revert to blogskin;

Hai, kawan readers! Hari ni aku nak berkongsi tentang pengalaman aku buat blosgkin instead of using templete designer. Selama ni aku guna templete designer je sebab aku tak pernah tahu kewujudan blogskin dan tak pernah tahu apa itu blogskin. So mari aku nak bercerita sedikit sebanyak pengalaman aku buat blogskin.

Semalam buat blogskin ni seharian suntuk. tak berapa ada kesan. Memula, memang dah pening dan tertekan, terpaksa berhenti. Sebab buat blogskin ni memang ambil masa yang lama dan aku baru belajar buat benda ni dan agak lembab nak faham semua code ni dan cara-cara nak masukkan widget lah, letak header, tukar background apa semua tu. Memang semuanya benda baru bagi aku.

Using blogskin ni memang kena banyak bermain dengan code.

Tiba hari ini, aku minta tolong aujiyo dan ainun ajarkan. Auji ajar aku setiap langkah dan ianya memudahkan bagi aku untuk faham semua ini. Daripada aku peningnya kepala buat benda yang aku tak reti tanpa bertanya, baik aku bertanya. Kata orang “Tidak bertanya, sesat jalan.” Kebetulan, aku tengok auji punya blog cantik dan dia pakar dalam blogskin ni semua so aku minta tolong dia. Ainun punya blog pun cantik.

Pilihan tak banyak tau. I basically nak cari warna biru instead of any colours tapi aku banyak jumpa warna merah jambu je so I decided to take pink colour. Nampak lembut dan cantik aje bila pekenakan dengan blog aku. Header pun tak banyak actually dan aku nak sangat belajar buat header by photoshop tu tapi agak sukar untuk keadaan aku sekarang ni. InsyaAllah suatu hari nanti. Didoakan berterusan ya, kawan-kawan.

Bermain dengan code semua tu kena ada kekuatan yang kuat tau, bukan calang-calang orang je yang boleh main dengan semua tu.

Whatever happens, I finally made it. A big thanks to auji and ainun sebab sudah banyak luangkan masa ajar rin macam mana nak buat blog berdasarkan blogskin dan ianya sungguh cantik. I can’t deny how much I love it. Thanks, babygirls. I don't know how can I handle doing this blogskin alone without you. Thanks a lot.

Cc: Auji & Ainun!


No comments:

Post a Comment